9 juni 2014

Tillbaka till vardagen.

Så var den här igen, måndagsmorgonen. En helt underbar helg fylld med vänner, särbo och god mat och lite vin. Massa prat och manusläsning inför ett farsprojekt som drar igång i höst vart det också. Jag är nöjd.
Dessutom har jag i helgen konstaterat att man inte ska redigera fantasyböcker (min egen uppföljare på Eldbunden) på kvällar och nätter. Det var detta jag gjorde igår. Jag springer mot min egen deadline lite och vill bli klar för att skicka in till förlaget. Därav satt jag igår kväll och redigerade femtio sidor (eller nåt sånt) med resultatet att jag drömde märkligt hela natten. Vaknade två gånger och trodde jag antingen var förföljd eller höll på att bli mördad. Risker med just detta finslipande av text tror jag.

Den här veckan är det förutom redigering också min stora Mandas skolavslutning som gäller. Min elvaåring slutar fyran och hon har valt avslutningsstass helt själv. Jag håller tummarna för vädret.

Annars är det nog ärligt talat ingenting särskilt den här veckan. Känns bra då veckorna innan den här har varit proppfulla med aktiviteter. Det enda utöver som jag kommer på nu är väl det här bröllopet. Måste nog hitta något att ha på mig skulle jag tro....

Ha en fin en med er...

Inga kommentarer: