12 juni 2014

Efter regn kommer solsken och en tävling till midsommar..

Igår vräkte regnet ner i Småland och Frödinge och jag njöt över en kopp te och passade på att redigera mitt manus tills ögonen gick i kors. Jag kan faktiskt bli färdig med allt innan semestern. Jag ler och ser ljuset i tunneln. Det är lite så när man får in alla kommentarerna från testläsarna och samtidigt inser att "oj då, jag har SÅÅ mycket jobb att göra" Det känns lite hopplöst. Men det är bara att bita ihop och fortsätta. Jag har trots allt skrivit lite över hundra sidor text, nu är det bara att ändra och ändra tills allt blir perfekt, precis som det ska vara.
Så det gjorde jag igår. Har nu lite under femtio sidor kvar innan förlaget får mitt manus. Känns riktigt bra faktiskt.
Igår var också dagen då allt skulle tas fram och planeras till min stora tjejas skolavslutning som är idag och jag hann dessutom färga över en hemsk utväxtrand i huvudet. Så nu ligger vi i fas igen.
Och jag hann lägga ut en teaser om en kommande tävling på min boksida. Efter midsommar drar vi igång en tävling på Eldbunden sidan och sista detaljerna vart färdiga igår. Spana gärna in teasern här

https://www.facebook.com/eldbunden?ref=hl

Nu hoppas jag bara att regnet lyser med sin frånvaro så vi kan skolavsluta utan regnrock och sydväst.

Ha en bra dag:)

Inga kommentarer: