24 mars 2014

Saker som faller och grejer som faller på plats

Vår ute nu, gröna knoppar och tjattrande fåglar och längtan efter nya skor.
Så är det, sneglar varje dag i garderoben om inte den magiska vårfeén har trollat dit lite nya kläder åt mig, tragiskt nog verkar det som jag har lite för bra fantasi ibland då garderobshyllorna gapar lika tomma trots mitt överaktiva fantiserande. Måste nog helt enkelt ta mig tid att shoppa lite snart.
Snart månadsskifte igen också och bokhögen jag köpt på mig krymper så sakteliga. "Läsarna i Broken Wheel rekommenderar" är påbörjad och man får som alla säger en härlig varm klump i magen av den och jag längtar efter att läsa igen. Den är bra, så bra! Det gjorde du med stil Katarina :)
Annars då?
Jo jag mejlar och skickar brev och funderar på hur man som liten och ny i det här spelet som kallas debutantskap ska ro det här i land. Hur man ska kunna sprida sin bok och det till på köpet nästan helt själv. Marknadsföringsspelet har många kringelkrokar och ibland får man överraskningar man blir glad för och ibland biter man sig i tungan och tänker "alla kan inte älska en! och det är ok". Det sista är irriterande men sant och jag har upptäckt att alla läsare inte har samma smak som jag och jag har accepterat det. Fast det är svårt med kritik även om man lär sig.
Månadsskiftet då?
Jo, i dagarna trillar ett omdöme och ett medelande in (förhoppningsvis) om jag är med i racet när det gäller skräcknovellen på Swedish Zombie som jag skickade in till i början av året. 
Vår facktidning "Mål och medel" publicerar en krönika som jag skrivit och tidningen "Nordöstran" publicerar en artikel om mig och min bok.
 Dessutom väntar jag på ett vändande mejl från P4 Kalmar där jag skulle få prata lite om min bok. Känns som jag får saker och ting gjorda på något sätt, trots att jag tycker att det går trögt.
 
Sen är det ju faktiskt bara tre veckor kvar till vår premiär av "Sverige, en saga?!" Vårt lilla hopkok inför 1:a Maj med någon text från förra årets stadsvandring, en synnerligen dryg och självgod borgare och en helt hysterisk och numera politiskt intresserad bloggerska . Alla repliker sitter som de ska, jag har fått hem alla kläder och tekniker är fixad till vår LO-premiär den tionde April. Känns också bra faktiskt. Kul!!
 
Tyra och Oscar är återupplivade och jag ser fram emot att träffa dem igen. Snart på scenen och jag älskar det :)
 
 

Inga kommentarer: